zondag 22 december 2013

Performance art: dierproeven op een mens

Er zijn al veel campagnes geweest tegen dierenleed. Maar of ze effectief waren? Veel komen een beetje op hetzelfde neer. Lush speelde daarop in door het eens helemaal anders aan te pakken. Ze namen een performance artist in de armen en choqueerden de voorbijgangers in de bekende Regent Street. 

Blijkbaar is het filmpje al oud. Toch kwam ik hem gisteren pas tegen. Waarschijnlijk heb je hem zelf ook nog niet gezien, dus ik kon het niet laten het toch nog even aan te halen! Wat er in het filmpje gebeurt? Dat kan je beter zelf bekijken. Waar ik het vooral over wil hebben is dat het me verbaasd dat dit niet vaker ingezet wordt door bedrijven. Guerrilla blijft een eng terrein, ondanks zijn effectiviteit.

Performance art is opvallend en sprekend. Zoals je ziet had het optreden van de Performance artist niet alleen de bezoekers op Regent Street geraakt, maar vrijwel heel de wereld. Dit soort dingen zijn interessant om te delen en gaan daarom ook viraal. Kunst in combinatie met communicatie. Het klinkt als iets dat niet met elkaar botert, maar naar mijn idee gaat het perfect hand in hand. Zo ziet iedereen meteen dat de kunstwereld echt niet zo gek en stoffig is als iedereen denk!

Hieronder het filmpje waar het om gaat (waarschuwing: het kan schokkend zijn):



Geen opmerkingen:

Een reactie posten