maandag 16 december 2013

Lady Gaga: topkunstenares!


Ik luister graag muziek bij mijn huiswerk. Daar leer ik sneller van. Van No Doubt tot Nightwish: alles voert mijn breintje. Mensen vragen me wel eens of het niet afleidend is muziek te luisteren tijdens schoolwerk. Maar nee, ik leer er juist beter van! Tot vandaag, tenminste. 

Ik scrollde door mijn iTunes lijst heen, op zoek naar een nummer. Mijn concentratie op mijn schoolwerk was nog goed. Tot mijn blik viel op de linker onderhoek van mijn scherm. Op de albumcovers. Dat was het fatale moment waarop ik enorm afgeleid werd van mijn werk voor Be Connected.

Ik bekeek de albums die langs kwamen aandachtig. Wat zijn sommige covers toch apart! De een nog gekker dan de ander. Het lijkt wel moderne kunst. Dat was het eerste dat in me op kwam. Elk album schreeuwde om op te vallen. Net als veel werken in de hedendaagse kunst. Dat iets op moet vallen lijkt wel bij alles te gelden.

Ik kan de connectie tussen albumcovers en kunst snel leggen: er zit denkwerk in, maakwerk in én het schreeuwt om op te vallen. Nu vroeg ik me af: vinden jullie albumcovers ook onder kunst vallen? Ik in ieder geval wel.

Hieroner vind je de covers die me weggerukt hebben van mijn schoolwerk. Covers die naar mijn idee misschien nog wel beter zijn dan de werken in het Van Abbe:







Ken jij nog een albumcover dat nóg kunstiger is dan wat ik heb samengezocht? Laat het weten in de comments!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind de cover van The Division Bell van Pink Floyd ook een hele kunstige.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. War of the worlds van Jeff Wane. Zeker in de tijd toen alles nog op vinyl was geperst waren de 'platenhoezen' vaak ware kunstwerken. Maar de CD werd kleiner, dus ook de verpakking en in kunstzinnig opzicht best jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat een hele andere kant van kunst benaderd, nog nooit van iemand gehoord dat ze dit ook kunst vonden, zeer creatief! Ik vind dit ook kunst net zoals graffiti wat veel mensen 'troep' vinden.

    BeantwoordenVerwijderen