zondag 1 december 2013

Moderne kunst: net kleuterwerk


"Dat kan ik ook!" roepen mensen vaak wanneer ze moderne kunst aanschouwen. Loze verfstreken en vooral veel kleuren: daar bestaan deze kunstwerken dan uit. De technieken achter deze schilderijen zijn eigenlijk vaak ook vrij simpel. Ik vind dat ook. Want iedereen kan toch een paar verfklodders op papier zetten? Kleuterwerk!

Brekend dacht hetzelfde. De fotoquiz "Zie jij het verschil tussen moderne kunst en het kliederwerk van een kleuter?" liet perfect zien dat moderne kunst en knutselwerkjes van kleuters niet zoveel van elkaar verschillen. In uiterlijk tenminste. 

Het enige verschil is dat de kunstenaars uren hebben nagedacht over de betekenis die ze willen weergeven en de kleuters gewoon aan het werk zijn gegaan. Wat we hiervan leren? Misschien moeten moderne kunstenaars maar een voorbeeld nemen aan kleuters. Minder denken en meer doen. Het eindproduct is toch hetzelfde. Of niet soms?

Benieuwd naar de quiz? Klik dan hier. Laat in de reacties weten welke score je hebt gehaald en of je kan tippen aan mijn score van 8 ;) Ik weet in ieder geval wel dat abstracte kunst nog altijd niet mijn ding is.

5 opmerkingen:

  1. Mijn score was ook 8! Leuk om dit zo eens te testen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had er 7 goed!!!!
    Er zat mooi kleuter werk tussen en verschrikkelijk kunstenaars werk tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeej een 8, ik heb echt me carrière gemist dat deed ik vroeger ook haha

    BeantwoordenVerwijderen