maandag 23 december 2013

Filmdebuut: Feesten in een Hummer


Velen dromen ervan: actrice worden. De een wil het om haar talent te laten zien, de ander om beroemd te worden en weer een ander om de meest spannende dingen mee te maken. Maar is het leven van een acteur of actrice nou echt zo geweldig? Vandaag ben ik erachter gekomen. Want ik had mijn filmdebuut!

Nou ja, soort van... Ik ben eerlijk: het was geen grote rol, en ook geen grote film. Toch heb ik eindelijk eens mogen proeven van het leven van een echte filmactrice. Hoe ik aan deze kans gekomen ben? Nou, Facebook! Ik zit al een tijdje bij de (studenten)toneelvereniging Doppio. Gisteren stuitte ik op een oproepje van Doppio dat ze meiden nodig hadden voor de film PS. 

Natuurlijk reageerde ik er meteen op. Het leek me super eens wild te gaan in een Hummer én op het witte doek te verschijnen! En dat was het ook. Vandaag nam ik de bus naar Eindhoven om mee te spelen. Daar stond de grote zwarte Hummer al op ons te wachten. Heel de middag zijn we bezig geweest met takes in dit enorme voertuig. 


Hoe het was? Ik heb de grootste lol gehad. Ondanks dat we veel moesten wachten tussendoor was het opnemen van de scène geweldig. Het is echt zo: als actrice maak je eens wat mee. Want zonder deze kans had ik waarschijnlijk nooit in een party-Hummer gezeten. 

De "kunst" van acteren blijft me fascineren. Vaak interesseert de manier waarop iemand acteert me nog meer dan een prachtig kunstwerk van een groot schilder. Een film valt net zo goed onder kunst. En het grappige is dat we er vrijwel elke week naar kijken, zonder dat we erbij stil staan dat het eigenlijk net zoveel is als een schilderij :)

Benieuwd naar het eindresultaat? De film draait op 16, 17 en 18 januari in de Zwarte Doos in Eindhoven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten