zaterdag 21 december 2013

Geschokt op zaterdag: Dario Puggioni

Je kijkt er liever niet naar, maar tóch blijf je ernaar staren. Schokkende beelden zijn intrigerend. Of je het nou wil of niet. Daar hebben een aantal kunstenaars mooi op ingespeeld, waaronder Dario Puggioni. Luuk, een vriend van me, gaf me de tip zijn werken te bekijken. Bereid je voor op veel bloot en veel pijn. 


Ik moet zeggen dat ik enorm schrok van sommige werken van de kunstenaar. Over het algemeen heb ik niets tegen schokkende beelden, maar Puggioni wist zelfs mijn maag om te draaien. Dat is knap. Het was me een grote geruststelling toen ik erachter kwam dat zijn werken geheel geschilderd zijn.

De werken die hij maakt zijn verschrikkelijk naar. Het liefst kijk ik er niet naar, maar tóch blijft het me fascineren. Ik vind hij knap hoe hij me een koud gevoel kan geven met enkel schilderwerken. Wel vraag ik me af wat er nou allemaal precies in zijn hoofd om gaat, wat ik vaker heb bij sommige kunstenaars. Misschien moeten we toch maar op gaan letten voor deze man.

Ik laat je in ieder geval niet langer meer in spanning wachten. Hier een aantal van zijn werken die me het meest opvielen. Wat vind jij ervan? Ik ben er nog niet helemaal over uit.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten