donderdag 2 januari 2014

Aanstormend talent: "Ik vind mezelf geen kunst"

Hoeveel kunstenaars ken jij? Stiekem zitten er meer kunstenaars in je Facebooklijst dan je denkt. Zo heb ik al zeker 5 mensen in mijn lijst die dol zijn op fotograferen. Arie Schep is één van deze fotografen. Hij is daarmee meteen het tweede aanstormende talent dat ik aan jullie voor wil stellen, al noemt hij zichzelf geen kunstenaar.

Geen kunstenaar
Een kunstenaar die zichzelf geen kunstenaar noemt. Dat klonk raar in mijn oren. "Ik zie foto's als een stukje ik die ik maak. En ik vind mezelf geen kunst" verklaart Arie. Hij vindt zichzelf gewoon een fotograaf: niets kunstigs aan. Toch denk ik daar anders over. Zijn doel is en blijft het vastleggen van mooie gebeurtenissen en ideeën. Dat is toch precies wat een kunstenaar doet? Of niet?

Vol emoties
In ieder geval is Arie dit gaan doen met een reden. Het fotograferen. "Ik ben fotografie gaan doen om mijn emotie erin te kunnen steken" vertelt hij. Hij ziet het als een manier van ontspannen. Sommige kunstenaars hebben het doel bekend te worden met hun werk. Maar Arie heeft die ambitie niet. (Best boeiend eigenlijk, het verhaal van een kunstenaar)

Een kiekje met een iPhone
"Ik wil bereiken dat zo veel mogelijk mensen mooie foto's kunnen krijgen. En ik wil de wereld laten zien dat je niet altijd dure apparatuur hoeft te hebben om prachtige foto's te maken. Creativiteit is en kennis vind ik vele malen belangrijker als apparatuur." legt hij uit. Dat zijn woorden die me goed doen. Want in mijn ogen ben je pas een goede fotograaf wanneer je zelfs een prachtfoto met een iPhone kan maken.

Bekijk zijn werken
Benieuwd naar de foto's van Arie? Hij heeft een facebookpagina opgericht, vol met zijn werken. Zijn foto's variëren enorm, al richt hij zich tegenwoordig veel op bedrijfsfoto's. Ik ben benieuwd of Arie ooit nog een expressieve kant op gaat. Hieronder in ieder geval de werken die hij het beste vindt:






8 opmerkingen:

  1. awesome zeker een mooi stukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geven hier heel mooi aan hoe het zit arie,, klopt helemaal je verdiend het ook echt dat ze dit voor je plaatsen xxx yust me <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij maakt echt prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker mooie foto's je verdient het zeker om dit te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooie foto's arie! Kei goed

    ~Meike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zeer verrassende foto's, supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die foto in het bos is geweldig!

    Groeten uit Groningen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke reacties. Die verdient Arie zeker :)

    BeantwoordenVerwijderen