maandag 6 januari 2014

Maar... Waarom nou?

Waarom schrijf ik deze blog nou over kunst? En hoe ben ik kunst eigenlijk gaan waarderen? Deze vragen heb ik nog helemaal niet beantwoord, bedacht ik me net. Dus laat ik het maar eens vertellen! Ooit was ik een kunsthater. Of ja... Hater. Ik had er niets mee, helemaal niets. Toch is er een moment geweest waarop dat veranderde.

Mijn liefde voor kunst is ontstaan bij mijn eigen hobby: tekenen. Al zo lang als ik me kan herinneren ben ik er dol op geweest. Het was daarom ook logisch dat ik er veel lol aan heb beleefd op de middelbare school en Tekenen een van mijn keuzevakken was in de bovenbouw. Ik haalde energie uit tekenen, maar zag tegen één ding op: kunstgeschiedenis.

Het leek me verschrikkelijk kunstgeschiedenis te moeten volgen. Want wat valt er nou te leren daarover? Nou, blijkbaar een hoop! De eerste les kunstgeschiedenis boeide me meteen. Het is verschrikkelijk interessant de ontwikkelingen in de kunst te bekijken. Alle keuzes hebben een reden. Daarnaast is het meeste ook nog eens oogstrelend.

Ik weet niet waarom, maar de liefde voor kunst is door deze lessen gewoon in me gaan zitten en er nooit meer uit gekomen. Het geeft je een totaal andere kijk op de wereld want álles is kunst. Ik vind het jammer dat niet iedereen dit in ziet. Daarom ook deze blog :)

Hieronder wat oude "kunstwerkjes" van mij die ik toevallig nog op mijn computer had staan. Van heeeel lang geleden:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten