vrijdag 3 januari 2014

Top 5: Street art in hartje Eindhoven

Streetart: we hebben er allemaal van gehoord. Heel de wereld zit onder de graffiti. Maandelijks duiken er weer foto's op van kunstenaars die optische illusies op straat tekenen. En op straat ontkomen we er ook niet aan. Zo komen we het elke dag tegen. Maar valt dergelijke "Street art" nou onder kunst? Nou, in mijn ogen wel! 


Elke dag wanneer ik in de bus naar school zit verbaas ik me over de kunstwerken die ik tegen kom. Eindhoven zit vol met verf. Van kleine spuitbuskriebels tot hele gevels van panden die omgetoverd zijn tot een prachtig kunstwerk. Wat ik me altijd afvraag is wie er achter die werken zit. Graffiti blijft een anoniem gebeuren.

Benieuwd naar de kunstwerken die mij het meest aanspreken? Hieronder een top 5 van de meest mooie street art in Eindhoven die ik dagelijks tegen kom. Welke heb jij gezien?

1. 

2. 

3. 

4. 

5. 


9 opmerkingen:

  1. Iedereen zal streetart tegenkomen en sommigen zijn echte kunstwerken! De meeste graffiti is in het geheim gedaan maar er zijn zeker ook hele kunstwerken die in opdracht van de eigenaar van het pand zijn gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad! Net zoals dat Spraystation, dat móet wel in opdracht zijn geweest.

      Verwijderen
    2. Alle graffiti op de foto's (op de spraystation van fleks na)
      Is in opdracht, echter is de spraystation wel/ook legaal.

      Er is ook illegale graffiti/street-art wat er leuk uit ziet.. succes met zoeken!

      Verwijderen
  2. de berenkuil in eindhoven..regelmatig open podium voor fantastische street art artiesten! mooi om ze aan het werk te zien en de resultaten zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Open podium ja? Dat is gaaf, dat wist ik nog helemaal niet. Een keer in de gaten houden dan :o

      Verwijderen
  3. Ik zie dagelijks veel streetart/graffiti en ik ben er gek op! Mijn vriend doet het zelf ook en ik geniet ervan om er naar te kijken als hij weer een kunstwerkje maakt. Wat mij betreft is Eindhoven qua graffiti nog best bescheiden, er mag best wat meer gedaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn er andere steden waar het minder bescheiden is? Daar ben ik wel benieuwd naar :)

      Verwijderen
  4. ik woon bij super lempke zo'n beetje in de straat :o

    BeantwoordenVerwijderen